Samenvatting
Over deze klantcase
Arriva staat voor een uitdaging: het vergroten van de instroom van Bus Monteurs in de remise werkplaatsen van Doetinchem en Oldenzaal. Met de groeiende vraag naar openbaar vervoer in de regio neemt ook het aantal bussen op de weg toe. Dit betekent meer preventief onderhoud, meer technische controles en een grotere behoefte aan vakbekwaam personeel om de betrouwbaarheid en veiligheid van de bussen te garanderen.


Uitdaging
Uitdaging van onze klant
Wij begrijpen deze uitdaging als geen ander en hebben in het recente verleden al meermaals succesvol ondersteuning geboden bij het invullen van cruciale technische functies binnen Arriva. Zo hebben wij met succes vacatures vervuld voor Bus Monteurs, Trein Monteurs en Technisch Specialisten. Dankzij onze gerichte aanpak en ons netwerk van gekwalificeerde technici hebben we ervoor gezorgd dat Arriva kon blijven rekenen op een goed functionerende technische dienst.
Ook nu staan wij klaar om Arriva opnieuw te ondersteunen bij het aantrekken van de juiste kandidaten voor de werkplaatsen in Doetinchem en Oldenzaal. Door onze ervaring en expertise weten we hoe we technische talenten kunnen vinden en enthousiasmeren voor een carrière binnen het openbaar vervoer. Samen werken we aan een toekomst waarin Arriva kan blijven voldoen aan de groeiende vervoersvraag, met goed onderhouden bussen en een sterke technische ploeg.
De oplossing
Hoe wij dit opgelost?
Allereerst hebben we met grondige intakes de vacatures goed in kaart gebracht, vervolgens hebben we met gerichte job marketing campagnes de vacature onder de aandacht gebracht bij de doelgroep. De landingspagina laat zowel met tekst als met foto- en videocontent zien wat de vacature inhoud en laat kandidaten op een laagdrempelige manier reageren. In combinatie met proactieve benadering van kandidaten kwamen we al vrij snel op het punt dat we kandidaten konden gaan spreken. Na telefonische kennismakings gesprekken hebben we de kandidaten met een compleet plaatje (CV en uitgebreid gespreksverslag) kunnen voorstellen.

Het resultaat
Wat heeft het opgeleverd?
Onze gerichte wervingsaanpak heeft Arriva geholpen om de instroom van technische vakmensen op hun remises in Doetinchem en Oldenzaal succesvol te vergroten. Met een campagne die zowel bereik als inhoud combineerde, wisten we snel de juiste doelgroep te activeren. Binnen twee maanden resulteerde dit in negen gekwalificeerde kandidaten, waarvan uiteindelijk vier als nieuwe collega’s bij Arriva aan de slag zijn gegaan. Zo is de technische dienst weer klaar voor de groeiende vraag in het openbaar vervoer.
Onze andere oplossingen
Andere cases in de *branche*
*bedrijf*
*bedrijf*
*bedrijf*
*bedrijf*