fbpx

Hoe stelt u een effectieve personeelsadvertentie op?: Tips en voorbeelden

Meer informatie over personeelsadvertentie

Om uw openstaande vacatures te vervullen kan het zeer handig zijn om een personeelsadvertentie of meerdere personeelsadvertenties op te stellen en uit te zetten. Echter, waar moet u op letten bij het schrijven van zo’n advertentie? En hoe zorgt u dat potentiële kandidaten uw personeelsadvertentie te zien krijgen? In dit artikel bieden we voorbeelden en tips voor het opstellen van wervende vacature advertenties.

Wat is een personeelsadvertentie?

Een personeelsadvertentie is een advertentie die wordt gebruikt door een bedrijf of organisatie om een vacature te vervullen. Dit kan bijvoorbeeld een advertentie in een krant zijn, maar deze kan ook op Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat, YouTube, Google Ads of zelfs op billboards worden geplaatst.

Wat moet er in een personeelsadvertentie staan?

Wat er precies allemaal in een personeelsadvertentie moet komen te staan, hangt af van uw vacaturepagina.

Advertentie mét vacaturepagina

Linkt uw advertentie door naar een uitgebreide landingspagina waar de functie wordt uitgelegd? Focus dan vooral op wat uw bedrijf een potentiële kandidaat te bieden heeft. In onderstaand voorbeeld ziet u dat wij in een van onze personeelsadvertenties de functietitel, de locatie, het type dienstverband, een korte beschrijving en de secundaire arbeidsvoorwaarden vermelden. Heeft u een vacature openstaan waarbij bepaalde harde vereisten zoals een diploma of ervaring nodig zijn? Dan is het handig om dit ook in de personeelsadvertentie te verwerken.

Personeelsadvertentie voorbeeld - Google job posting

De concrete werkzaamheden, voorkeuren en verder informatie omtrent de vacature kun je op de landingspagina toevoegen en hoeven niet in de personeelsadvertentie. Op deze manier schrik je mensen niet af en klikken zoveel mogelijk potentiële kandidaten door naar uw vacature en is de kans groter dat iemand solliciteert.

Advertentie zonder vacaturepagina

Linkt uw personeelsadvertentie door naar een contactpagina of een pagina zonder verdere uitleg omtrent de vacature? Dan is het belangrijk om, naast de eerder genoemde onderdelen, ook de concrete werkzaamheden, voorkeuren/ pre’s en informatie over uw bedrijf aan de personeelsadvertentie toe te voegen. Op deze manier voorkomt u tijdrovende sollicitatiegesprekken met kandidaten die niet geschikt zijn voor de vacature of de vacature anders hadden voorgesteld en daardoor afhaken.

Bent u benieuwd hoe onze vacaturepagina’s eruit kunnen zien? Lees dan ook: Originele manieren om personeel te werven

Gratis personeelsadvertentie plaatsen

Er zijn verschillende websites van onder andere vacaturebanken die beweren dat u daar gratis een personeelsadvertentie kan plaatsen. Echter zult u merken wanneer u verder leest dat gratis nooit echt gratis is. Zo bieden deze partijen dan bijvoorbeeld de plaatsing van de advertentie gratis aan, maar moet u betalen wanneer iemand solliciteert op uw vacature. Deze kosten kunnen aardig oplopen en zijn uiteindelijk vaak zelfs hoger dan de kosten van een recruitment bureau.

Daarnaast leveren ‘gratis’ personeelsadvertenties vrijwel nooit zoveel kandidaten op als betaalde advertenties via platformen als Facebook of Google ads zouden kunnen.

Wilt u meer weten over onze werkwijze? Lees dan ook: Werving en selectie: zó werkt ons recruitmentproces

Personeelsadvertentie voorbeeld

Hieronder ter illustratie twee voorbeelden van effectieve personeelsadvertenties die wij onder andere hebben uitgezet via Facebook en Instagram. Aangezien wij voor onze klanten uitgebreide landingspagina’s maken, vermelden wij enkel de functietitel, de locatie, het type dienstverband, een korte beschrijving en de secundaire arbeidsvoorwaarden. Alle overige informatie staat vermeld op de landingspagina, zodat een zo breed mogelijke doelgroep zich aangesproken voelt.

Personeelsadvertentie Facebook

Onderstaande personeelsadvertentie hebben wij uitgezet voor Arriva via Facebook en Instagram. Op basis van deze advertentie hebben wij de vacature ook via Google Ads uitgezet .

Personeelsadvertentie horeca voorbeeld

Hieronder ook een voorbeeld van een personeelsadvertentie voor een horeca vacature. Deze hebben wij uitgezet via Facebook voor Recreatiecentrum De Vogel.

Bent u specifiek op zoek naar horeca personeel? Lees dan ook: Horeca personeel gezocht? Job marketing door Sterk in Matches biedt uitkomst!

Vacature advertentie uitzetten door Sterk in Matches

Sterk in Matches is gespecialiseerd in het uitzetten van effectieve personeelsadvertenties en het aantrekken van gekwalificeerde sollicitanten. Met ons ervaren team van recruiters en online marketeers zorgen wij ervoor dat uw personeelsadvertentie op de juiste platforms en kanalen wordt geplaatst, zodat deze de maximale zichtbaarheid krijgt bij uw doelgroep. Neem vandaag nog contact met ons op, laat u terugbellen of doe de gratis recruitment scan en ontdek hoe Sterk in Matches u kan helpen bij het vervullen van uw openstaande vacatures.

Lees verder